lisanne-naar-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad, dag 10,11&12

Dinsdag was een rustige dag, ik ben eerst naar het project geweest en s middags heb ik een bootcamp gedaan bij de sportschool om de hoek.

Gister ben ik bij Robbeneiland geweest, het weer was niet zo goed en de boottocht was dan ook niet zo fijn, veel mensen werden enorm zeeziek en de boot schommelde hard heen en weer, zoiets is helemaal niks voor mij maar goed ik heb het overleefd. Eenmaal aangekomen op Robbeneiland kregen we eerst een rondleiding door de gevangenis. Eerst hebben we de wat minder beveiligde groepscellen bekeken en daarna de extreem beveiligde een persoons cellen waar onder andere nelson mandela 18 jaar van zijn leven heeft gespendeerd. De gevangenis zelf, het gebouw, was best oke er waren ook redelijke goede badkamers etc. Maar het absurde was hoe er met de gevangen om werd gegaan en natuurlijk de reden dat ze opgesloten waren, het waren namelijk allemaal politiek gevangene. Een van de meest vreselijke dingen was dat gevangenen alleen maar bezoek mochten ontvangen van eerste graads familie, dus niet van geliefde of vrienden. Dit bezoek kregen ze maar 2 keer per jaar voor maximaal een half uur en er moest Afrikaans of Engels gesproken worden en als een van de twee dit niet sprak moesten ze zweigen en gewoon naar elkaar staren voor een half uur echt gestoord. Na deze rondleiding kregen we nog een rondleiding met de bus over het eiland, het eiland is niet zo groot en je kunt het in een half uur helemaal rond rijden. We hebben nog wat pinquins gezien en het dorpje, wat vrij troosteloos was maar dat kan ook bijna niet anders op een eiland met zo'n geschiedenis.

Ook vandaag heb ik niet zo bijzondere dag, ik ben vanochtend bij het project geweest, wat steeds leuker wordt omdat de baby's me beginnen te herkennen en gewend aan me raken, ik kreeg vandaag en gister spontaan een knuffel toen ik binnen kwam dat is heel leuk en dan weet je echt waar je het voor doet, ondanks dat ze nog niet echt kunnen praten krijg je zoveel van ze terug. Vanmiddag ga ik denk ik weer een bootcamp doen (als ik er nog zin in heb hahah) en vanavond gaan we met vijf meiden naar stones, een soort bar om de boek omdat een van ons zaterdag naar huis gaat.

Morgen moet ik lekker om 04:30 opstaan want ik word om 05:15 opgepikt voor mijn safari dit weekend, waar ik echt super veel zin in heb, en de weervoorspellingen zijn erg goed dus dat zit ook mee :)

Voor volgende week heb ik wat plannen, ik wil graag gaan surfen en misschien waag ik het erop om hier naar de kapper te gaan. Verder gaan we nog een keer Lions Head beklimmen want we willen graag een grot vinden die hier zou moeten zijn en voor de rest zien we het nog wel.

Reacties

Reacties

Dineke

Wat schrijf je toch (h)eerlijk
Je zit er nu bijna 2 weken toch?
Wel een prachtige ervarings reis hoor
Tikkie jaloers?
Geniet er maar van
Liefs vanuit France

Harry

Leuk weer om te lezen Lisanne. Wat maak je toch veel mee en wat doe je ook veel.
Wel jammer dat het soms koud is. Dat was het gisteren hier niet. 32 graden. Vreselijk benauwd. Je kon bijna niet buiten zijn.
Lees iedere keer met belangstelling je berichten. Morgen gaan we uit eten. Marcel is dan jarig.
Veel plezier de komende dagen, kijk regelmatig op je blog.

Joyce

Leuk leuk leuk weer om alles te lezen! Bijzondere ervaringen meid! Lekker genieten van de safari, is echt waanzinnig :) ;) Have fun!

Oma

Hoi Lisann2 Harrij en ik komen je Zondag van Schiphol halen/Dag lieverd .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active