lisanne-naar-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad, laatste dagen

Inmiddels ben ik al weer een paar dagen thuis. Mijn laatste dagen in Kaapstad waren heel erg leuk. Dinsdag avond ben ik bij The Africa Cafe geweest, dit was echt een hele leuke avond. We kwamen binnen in een vrij klein restaurant, helemaal in Afrikaanse stijl met veel kleuren en drukke patronen. De serveersters droegen allemaal traditionele Afrikaanse kleding en ze hadden Afrikaanse face paint op hun gezicht wat echt super mooi stond. We kregen ook face paint (wat op een blanke huid veel minder mooi stond hahah) en onze handen werden gewassen in een kan met lavendel water. Vervolgens kregen we achter elkaar door steeds wat verschillende gerechten op tafel, uit allemaal verschillende Afrikaanse landen. Ik heb echt bijna nog nooit zo lekker gegeten, mijn favoriete gerecht was de rauwe brocolli salade met citroen/honing dressing en amandelen. Ondertussen kwam er af en toe ook nog een groep binnen die Afrikaanse muziek zong. Het was een mega leuke avond en echt een aanrader voor als je ooit in Kaapstad bent!

Woensdag ben ik naar de Waterfront geweest om wat souvenirs te kopen en voor onze klas hebben we vingerpoppetjes van wilde dieren gekocht omdat dat afgelopen week het thema in de klas was.

Donderdag ben ik naar Green Market Square geweest, waar ik ook nog wat souvenirs heb gekocht, dit is de perfecte plek om dat te doen.

En vrijdag was mijn laatste dag op het project. Ik heb samen met Tina en Nadine een klein toneelstukje gedaan met de vingerpoppetjes en ik had spekjes voor de kinderen meegenomen. 'S middags heb ik een appeltaart gebakken (was niet echt gelukt maar aangezien niemand wist hoe een appeltaart zou moeten smaken vond iedereen m wel lekker hahah) en daarna heb ik nog Lions Head beklommen voor de tweede keer om vanaf hier de zonsondergang te zien wat echt heel mooi was. 'S avonds zijn we nog wezen poolen bij Stones.

Zaterdag ben ik s middags nog bij Old Biscuit Mill geweest, het was voor de verandering een keer warm, 22 graden dus het was een prachtige laatste dag. Ik heb hier echt de lekkerste crêpe ooit gegeten, met karamel, noten en banaan hmmm.

Ik heb ontzettend van deze drie weken genoten, ik heb zoveel nieuwe dingen gezien en geleerd en zoveel nieuwe mensen ontmoet waarvan ik met een paar ook echt bevriend ben geworden :) Al met al was deze reis echt de reis van mijn leven en ik ben heel dankbaar dat ik de kans heb gekregen om zoveel mooie dingen te zien en om kinderen die het nodig hebben te helpen.

Reacties

Reacties

Joyce

Topper ben je!!! Fijn om iemand te hebben om mee te kunnen delen ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active