lisanne-naar-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad, dag 13, 14, 15 en 16

Het is even geleden dat ik mijn blog voor het laatst geüpdatet heb dus het wordt een wat langer verhaaltje vandaag.

Vrijdag ben ik om 04:30 opgestaan en om 05:15 begon onze rit naar segdefield, een plaatsje meer naar het oosten (wel langs de kust). De route die we reden heet de Garden Route, het is ontzettend mooi door de bergen met kleinere dorpjes en vooral bij zonsopgang was het prachtig. Na vijf uur gereden te hebben kwamen we aan bij het natuurpark van de safari, we waren met een groep van twaalf, ik en twee Oostenrijkse meisjes uit ons hostel, een Spaans meisjes uit een ander hostel en voor de rest allemaal Amerikaanse meiden uit hetzelfde hostel. De safari was super gaaf, we hebben twee uur door het park gereden en ik heb heel veel dieren gezien: giraffen, zebra's, een cheetah, leeuwen, buffels, een nijlpaard, twee olifanten, drie neushoorns, struisvogels en nog verschillende soorten antilopen. Ik heb de cheetah zelfs op jacht gezien was echt heel gaaf. Na de safari hadden we een lunch en daarna reden we door naar een plek genaamd de Wildernis en hier gingen we quad rijden. We reden door het bos met uitzicht op de bergen, het was echt heel leuk om eeen keer te doen (ondanks dat ik een keer iets te enthousiast werd en in een struik crashte oeps). Inmiddels was het einde van de dag en reden we door naar onze eindbestemming van de dag, sedgefield, hier verbleven we in een groot huis met een zwembad een pooltafel, echt van alles en zelfs verwarming! 'S avonds hadden we een braai (bbq) en er was een kampvuur. De volgende ochtend vertrokken we wat minder vroeg, 08:00 deze keer. We gingen naar een lokale markt waar de boeren uit de omgeving hun producten verkochten, het weer was perfect 20 graden en een zonnetje. Hierna reden we door naar een olifanten opvang waar vier olifanten verbleven die niet meer in het wild konden overleven. Ik heb hier slurf in hand gelopen met een olifant hahah en we hebben ze gevoerd. Vervolgens hadden we lunch en reden we door naar een ban de hoogste bruggen terwijl waar je van kunt bungee jumpen, ik beslootzelf niet te gaan springen omdat ik het te eng vond en ik heb er ook totaal geen spijt van dat ik het niet heb gedaan. Ik ben wel mee de brug op gegaan, dit is een soort smal bruggetje onder de normale brug en vanaf hier heb ik de andere zien springen. Na het bungee jumpen zijn ee door gereden naar het strand om vanaf daar de zonsondergang te zien en daarna zijn we weer terug naar het huis gegaan. De laatste dag, zondag, konden we kiezen of we de cangoo caves of the cangoo wildlife ranch wilde bezoeken, ik koos voor de caves waar ik samen met twee andere de adventure tour heb gedaan, we moesten door hele smalle gangen kruipen en klimmen, beetje eng maar vooral heel gaaf om te doen. Hierna hadden we weer een lange rit van zes uur voor de boeg terug naar Kaapstad. De safari was super leuk om te doen, het was fijn om even weg te zijn van de drukke stad en meer in kleinere dorpjes te verblijven, ook was de garden route super mooi en ik had het zeker niet willen missen.

Gister ben ik weer eerst naar mijn project geweest, het was erg leuk want de vakantie is over dus de 2-3 jaar groep begon weer met de activiteiten, we hebben veel liedjes gezongen en het thema van deze week is animals dus daar hebben we het over gehad en geknutseld. De andere helft van de ochtend ben ik naar de baby's gegaan, we hebben een 'nieuw' meisje, ze is niet echt niet maar ze is terug van weg geweest. Ze is de oudste van de groep ik denk ongeveer 2,5 maar ze zit nog in de baby groep omdat ze nog niet kan praten of iets in die richting. Constant als er veel geluid is stopt ze haar vingersi n haar oren en begint ze hard te schreeuwen en ze is erg agressief naar andere kinderen. Ze is waarschijnlijk autistisch maar het is voor de teachers ook nogal onduidelijk, ik hoop dat het snel duidelijk wordt zodat ze naar een plek kan waar ze weten hoe ze met haar om moeten gaan want in Gingerbread House weten ze dat niet echt, ze schreeuwen veel tegen haar omdat ze vaak agressief is en niet luistert maar ik denk dat het geschreeuw het alleen maar erger maakt want ze kan daar duidelijk niet tegen. Ze was erg gefascineerd door mijn nagellak dus ik heb een tijdje met haar gespeeld en toen werd ze weer wat rustiger. Maandag middag ben ik wezen surfen in Muizenberg, de perfecte plek voor beginners. Het water was 13 graden maar met een wetsuit was het goed te doen. De wind was hard en de golven waren hoog, maar ik heb het goor elkaar gekregenom even op het boord te blijven staan ( uiteindelijk)

Vanavond ga ik met 5 andere uiteten bij cafe africa, we gaan typisch afrikaans eten uitproberen.

Ondanks dat ik het hier ontzettend naar mijn zin heb, heb ik ook erg veel last van heimwee, zoveel dat ik heb besloten dat ik een week eerder naar huis ga, deze zaterdag vlieg ik dus om 23:00 terug naar Amsterdam. Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt omdat ik er heel erg mee zat en echt de dagen aan het aftellen was, nu ik weet dat ik zaterdag ga kan ik veel meer nog van deze laatste daagjes genieten.

Reacties

Reacties

Dineke

Oh wauw wat een mooie dingen maak je mee
Weekje eerder naar huis is begrijpelijk
Alvast een hele goede vlucht terug
Heel veel plezier nog toegewenst deze laatse afrika days
Grietjes Dineke

Dorien

Hé lieffie, fijn om te lezen dat je zoveel gezien en meegemaakt hebt.ik vind het nogal wat hoor. Trots op je. Lekker uitrusten thuis straks. Nog even proberen te genieten en dan zaterdag home Sweet home. Wat een avontuur. Xxx

Harry

Leuk verslag weer Lisanne. Ik zal de vluchtgegevens in de gaten houden en kom je zondagmorgen samen met Oma ophalen. We zijn benieuwd naar je verhalen. Tot dan.

gr. Harry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active