lisanne-naar-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad, dag 8 & 9

Dit weekend hadden we geen lekker weer, het heeft zaterdag de hele dag geregend en zondag was het een beetje afwisselend. Dus zondag zijn we naar The Castle of Good Hope gegaan, een oud Nederlands fort gebouwd in 1616 hier hebben we even rondgekeken en later zijn we naar The Waterfront gegaan, een winkelcentrum bij de Haven met veel hotels en restaurants, dit is echt een toeristische plaatst met veel dure winkels maar de sfeer hier is altijd wel gezellig (zelfs als het regent) hier hebben we wat gegeten en later zijn we weer terug naar het hostel gegaan.

Vandaag ben ik 's ochtends naar het project geweest. Vandaag hebben ongeveer 5 kinderen een half uur naar mijn nagellak gekeken en ze vroegen allemaal what is that? Ze waren zo verwonderd bij de rode kleur en ze vonden het allemaal heel mooi en leuk. Op het moment hebben de basisscholen en middelbare scholen vakantie hier in Kaapstad en volgende week gaan alle scholen weer open, dan beginnen ook de activiteiten op mijn project weer dus daar heb ik veel zin in, dan zijn er ook meer kinderen in Gingerbread House dus dan zullen we zeker wat meer te doen hebben, nu zorgen we met vier mensen voor 8 baby's en dat is eigenlijk wat veel. Het is soms nog wel een beetje lastig op het project omdat de teachers hier heel anders met de kinderen omgaan dan hoe wij dat in Nederland gewend zijn, ze schreeuwen heel veel tegen de kinderen en ze zijn best hard handig, maar ik probeer verder gewoon op mijn eigen manier met de kinderen om te gaan. Ik merk wel dat de 'teachers' ons wat beter leren kennen, want ze beginnen wat opener tegen ons te worden en in het begin viel dat nog al tegen en was het soms een beetje ongemakkelijk. Het valt echt heel erg tegen hoe weinig speelgoed de kinderen hebben en vooral hoe oud en vies het is, ik en de andere willen misschien iets gaan organiseren zoals koekjes met de kinderen bakken of wat nieuw speelgoed voor ze kopen, maar we moeten nog even bedenken wat we precies gaan doen. Na het project zijn we met z'n vijven naar de Kirstenbosch Botanical Garden geweest, dit is een super grote botanische tuin in het Table Mountain National Park, het was erg mooi, maar ik moet hier zeker nog een keer terug komen in de zomer om alles in bloei te zien. Het was echt super koud vandaag, zo rond de 8 graden en zonder verwarming bevries je dan echt een beetje, op het moment heb ik dan ook een shirt en twee truien aan en ik ben nu weer een beetje warm. (Er is gister sneeuw gevallen in de bergen rondom Kaapstad, brrrr)

Aankomende woensdag ga ik, als het weer een beetje meezit, naar Robbeneiland en voor dit weekend, vrijdag tot en met zondag staat de Garden Route Safari gepland, waar ik echt super veel zin in heb. En volgende week ga ik surfen, waarschijnlijk bevries ik dan maar hopelijk is dat het waard.

Reacties

Reacties

Marcel

Hoi lisanne ik lees dat je het goed naar je zin hebt daar. Heb ook foto's van je vader gezien. Heel erg mooi daar hoor. Geniet er nog van. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active