lisanne-naar-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad dag 2

Vandaag had ik mijn introductie dag in Kaapstad, eerst kregen we wat informatie en daarna een city tour. Tijdens de city tour heb ik Kaapstad een stuk beter kunnen zien, de stad zelf vind ik niet super indrukwekkend. Zoals altijd in grote steden zijn er enorm veel bedelaars en zwervers en het is hier en daar behoorlijk smerig. Het was wel erg interessant om wat over de geschiedenis van Kaapstad te horen en natuurlijk heeft onze gids het veel over 'the Dutch' gehad. Toen hij erachter kwam dat ik uit Nederland kwam moest ik even De Verenigde Oost-Indische Compagnie uitspreken voor hem :)

Na de city tour ben ik met mensen vanuit het hostel naar Lionshead gegaan, dit een van de drie bergen in Kaapstad. We begonnen rond 16:30 met het beklimmen van de berg, het eerste stuk was prima te doen maar het laatste stuk werd het moeilijker en uiteindelijk raakte ik en een Italiaans meisje een beetje achterop omdat we allebei nogal korte benen hebben en dat maakte het klimmen wat lastiger, want we moesten letterlijk over rotsen heen klimmen. Maar na wat angstige momenten hadden we super mooi uitzicht over de zee en over Kaapstad bij zonsondergang. Toen we weer terug naar beneden gingen (wat nog enger was) begon het donker te worden wat een beetje lastig was maar ook echt super mooi omdat alle lichtjes in de stad aan gingen. Uiteindelijk waren we rond 19:00 weer beneden, het was best een moeilijke klim maar het was het zo erg waard.

Morgen begin ik op mijn project, het is een soort van creche voor kinderen uit townships wiens moeders in de stad in fabrieken of als schoonmaakster etc. werken. Ik heb er zin in.

(Ik heb heel veel mooie foto's gemaakt maakt het lukt even niet om het in te voegen via mn telefoon dus ik ga het morgen even via de laptop proberen ik hoop dat het lukt)

Reacties

Reacties

Dorien

Indrukwekkend hoor, succes. Xxx

Jeannette

Geweldig avontuur , Lisanne!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active