lisanne-naar-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad dag 1

Gister rond 21:30 kwam ik in Kaapstad aan, na een vlucht van 11 uur en 20 minuten en het zien van 5 films was ik erg blij dat ik weer veilig op de grond stond. Onderweg naar het hostel heb ik, ondanks dat het al donker was, gelijk de armoede van Kaapstad kunnen zien, we reden namelijk langs meerdere sloppenwijken. Wat me verder nog erg opviel langs de weg en wat denk ik ook best typisch is voor een Afrikaans land waren meerder borden met de tekst: 'Make sure your verhicle is roadworthy' dat is dus blijkbaar iets wat hier niet altijd het geval is. Maar goed ons busje was gelukkig roadworthy en ik ben veilig in het hostel aangekomen. In het hostel verblijven rond de 15 mensen allemaal rond dezelfde leeftijd en het is hier super gezellig.

Vandaag ben ik met een groep meiden naar Waterfront geweest, een overdekt winkelcentrum dit was ook wel nodig want het weer vandaag was niet zo lekker, het heeft de hele dag geregend en het is echt heel koud. Hier in Zuid-Afrika hebben ze helemaal geen verwarming terwijl het vandaaag rond de 14 graden was dus zelfs de mensen die aan het werk waren in het winkelcentrum (zoals bijvoorbeeld bij de H&M waar ik nog een extra trui en sjaal en lange sokken heb gekocht) hadden een jas aan wat een beetje een gek gezicht was. Het winkelcentrum was echt super modern en westers en het gaf niet echt een Afrikaans gevoel behalve dan dat niemand zich in winkels aan het haasten is zodra er lange rijen bij de kassa's komen, alles gaat volgens de 'Afrikaanse tijd'.

Morgen heb ik een introductie dag dus dan zal ik wat meer van Kaapstad gaan zien en aan het eind van de dag ga ik waarschijnlijk Lionshead beklimmen om vanaf daar de zonsondergang te kunnen zien.


Reacties

Reacties

Dorien

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Wat veel indrukken zo'n eerste dag. Dit ga je nooit meer vergeten. Wat een mooie tijd. Xxx

Harry

Leuk hoor om te lezen. Merk dat je je al snel hebt aangepast. Super.

Gerard

Test

Joyce

Hi Lisanne, wat heerlijk om te lezen dat je er zo van geniet!! En wat herkenbaar allemaal, heel bizar :) Succes morgen met je project, je zal ook daar schrikken van de armoede verwacht ik :( Dan realiseer je jezelf wel heel snel dat je er super goed aan doet om daar te zijn en te helpen! Goed bezig!!!

Papa en Mama

Test

Papa en Mama

Hallo lieve schat

Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar 10 duizend kilo hiet vandaan
Morgen een hele mooie dag ,geniet ervan
Liefs papa en mama

Dineke

Ik zie mijn reacties tnt niet terug
Leuk om te lezen je blog
Hartelijke groet Dineke

Ruud en Marga

Hoi Lisanne,
De eerste indrukken die je hebt gehad hebben denk ik al een behoorlijke impact op je westerse manier van denken, leven. Is denk ik belangrijk onderdeel van je reis.
Ben benieuwd hoe je ervaring bij het project zal zijn. Leuk dat je met zo'n groep bent van gelijke leeftijd. Veel plezier en een mooie werkervaring gewenst tijdens de project periode!
Groetjes Ruud en Marga

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active